در دنیای امروز به دلیل افزایش زیبایی و ظاهر ساختمان، نما های ساختمانی فقط یک جدا کننده فضای خارج و داخل نیستند و نقش بسیار موثری در زیبایی ساختمان ها را دارا میباشند . یکی از علل رشد و پیشرفت مهندسی نما و توجه مهندسان به نماهای ساختمانی، طراحی های جدید و متفاوت مهندسین معمار بود که با خلاقیت و طراحی های جدید مهندسین نما را بر طراحی و اجرای نماهای پیچیده و کرتین وال های بزرگ ملزم نموده است.

امروزه با توجه به افزایش تنوع در سیستم های نما های ساختمانی انتخاب یک سیستم بهینه و خوب کار آسانی نبوده و از این رو مشاوران نما در پروژه های ساختمانی نقش پر رنگی را در زیبایی و عملکرد ساختمان ایفا میکنند. به دلیل اهمیت دید بصری از داخل ساختمان به بیرون و افزایش سطح شیشه ای و تقاضای زیاد به دریافت نور طبیعی در ساختمان ها، نماهای شیشه ای در بین سایر نماهای ساختمانی از محبوبیت خاصی برخودار شده و معماران و کاربران نمای شیشه را نسبت به سایر متریال ها ترجیح میدهند.

نمای شیشه ای کرتین وال- پروژه آلتون مشهد- آلومینیوم شیشه تهران

اگرچه وجود یک نمای شیشه ای در پروژه  میتواند بسیار خوب و زیبا باشد اما در صورتی که این نما توسط مشاورین تخصصی نما بررسی شده نباشد میتواند باعث بروز مشکلاتی همچون انتقال حرارت، نور زیاد، خیرگی چشم و عدم دید مناسب در فضا، آلودگی صوتی و . . . گردد.

در حال حاضر سیستم های متعددی از نماهای شیشه ای در مهندسی نما مرسوم است که یکی از این سیستم ها، سیستم نمای شیشه ای کرتین وال میباشد.
نمای شیشه ای کرتین وال به علت عدم پیچیدگی زیاد و سهولت اجرا نسبت به سایر سیستم ها و همچنین اقتصادی بودن آن جز سیستم های محبوب در فضای شهری بوده و بسیاری از ساختمان های شهر از این سیستم جهت نمای ساختمان های خود استفاده کرده اند .
نمای شیشه ای کرتین وال کاملا بصورت صنعتی ساخته می شود و شرایط نصب آن به گونه ای است که انعطاف پذیری خاصی در مواجه با تنش‌های ناشی از زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در مواقع اضطراری دارد و بصورت Self Support و تماما آلومینیومی با تقویت و یا بدون تقویت طراحی و اجرا می گردد. این نوع نما در انواع فریم لس و فیس کپ، یونیتایز و … ساخته و اجرا می شود.

نمای شیشه ای کرتین وال- پروژه آلتون مشهد- آلومینیوم شیشه تهران

در این نمای شیشه ای کرتین وال بدلیل سطح مقطع پروفیل آلومینیوم، مقاومت بالایی را برخوردار بوده و احتیاجی به زیر سازی پیچیده نما نمی باشد و خود پروفیل بوسیله پلیت های اتصال که با پیچ های لوبیایی داخل آن قابل رگلاژ می باشدبه سازه ساختمان متصل می شوند.