گرسهاپر یک زبان برنامهنویسی بصری است که توسط دیوید روتن در مؤسسه robert mcneel و همکاران توسعه یافته است. گرسهاپر در برنامه راینوسروس تریدی (Rhino 3D CAD) اجرا میشود. برنامهها با کشیدن قطعهها بر روی صفحه ساخته میشود. خروجی به این مولفهها و سپس به ورودی از اجزای پس از آن متصل میشود. گرسهاپر به طور عمده برای ایجاد الگوریتمهای مولد مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از اجزای گرسهاپر هندسههای دو بعدی و سه بعدی ایجاد میکنند. بعضی از آنها انواع دیگری از الگوریتمها از جمله عددی، متنی، صوتی و تصویری و برنامههای کاربردی لمسی را ایجاد میکنند.
https://tv.facadeforum.com/s6y0myrjhisr
“در میان دانشجویان. راینو که ابزار مدل سازی McNeel میباشد در طراحی معماری در دنیا شناخته شده است. محیط گرسهاپر راهی مستقیم را برای طراحی بدون نیاز به یادگیری به اسکریپت فراهم میکند. اولین نسخه از گرسهاپر، به نام تاریخچه صریح(به انگلیسی: explicit history)در آن زمان، در اصل در سپتامبر ۲۰۰۷. منتشر شد. در واقع در مرحله آزمایشی و به صورت دانلود رایگان و بدون تاریخ انقضا ارائه شده، اگر چه یک نسخه قانونی یا آزمایشی غیر منقضی شده از rhino 4.0 یا بالاتر برای اجرای نرمافزار مورد نیاز است ویرایشگر براساس گره رابط اصلی برای طراحی الگوریتم در گرسهاپر ویرایشگر مبتنی بر گره است. دادهها جزء به جزء از طریق اتصال سیم که همیشه توسط گرفتن خروجی دستور و وصل کردن آن به ورودی دستور بعدی منتقل میشود.