در این ویدئو با ما همراه باشید تا با موضوع جذاب و داغ پیش ساخته سازی در نمای کلان پروژه ها بیشتر آشنا بشیم و روند مهندسی نمای یونیتایز و لارج پنل ها، مزایا و معایب آنها و تاثیرات آنها بر هزینه، زمان و کیفیت پروژه های نما را مورد بررسی قرار بدهیم
در این مصاحبه سعید مادرشاهی  مشاور نما آلوم گلس، پروسه های مهندسی یکپارچه و مهندسی ارزش و تاثیر آنها بر کاهش هزینه های سیستم های پیش ساخته را بررسی کرده و همچنین جایگاه این روش ساخت و نصب را در ایران و در دنیا مورد بحث قرار خواهیم داد. این روند به تازگی در نماهای شیشه ای، نماهای خشک و پوسته های دوجداره نما (facade) رایج شده و یک الزام مهندسی پوسته های نما تلقی میگردد.

 

ویژگیهای فنی نمای کرتین وال یونیتایز

از ویژگی های نماهای شیشه ای یونیتایز میتوان به سرعت بالای نصب، قابلیت همزمانی با بتون ریزی و سقف ریزی، عملکرد بالای پوسته شیشه ای در مقابل بارهای زلزله اشاره کرد. همینطور که در این مصاحبه اشاره میشود بحث قیمت نمای یونیتایز نیز معمولا به  دلیل عدم پیشبینی های لازم در مرحله طراحی و بتن ریزی سقف هاست و اگر از اول مشاور پوسته نما قطعات لازم را در سقف ها جاگذاری نماید هزینه ها به شدت کاهش می‌یابد. برای مطالعه بیشتر مقاله  ویژگیهای فنی و محدودیت های نمای یونیتایز را به شما توصیه میکنیم.

نمای یونیتایز یا استیک

اما اگر با توجه به تفاوت قیمت جدی سیستم نمای یونیتایز و نمای استیک هنوز در مورد انتخاب گزینه بهینه برای پوسته پروژه خود شک دارید پیشنهاد میکنیم مقاله استیک یا یونیتایز مسئله اینست را مطالعه فرمایید.